איך חוסכים בחשמל בחורף?

איך חוסכים בחשמל בחורף?

החורף הוא נעים וכיפי בעיקר כאשר נמצאים בבית, אך זה מצריך הכנות מסוימות הכוללות שימוש רב בחשמל.

האדם צורך בביתו חשמל בחורף עבור מייבש כביסה, חימום הבית והדבר הכי חשוב, חימום מים למקלחת.

בכתבה הבאה אנו נסביר איך חוסכים חשמל בחורף?

 

חיסכון בחימום מים בחורף בבניינים משותפים

אחת הבעיות בבתים משותפים בעלי מערכת דודים משותפת היא זליגת המים הקרים בחורף מהצינורות המשותפים לדוד החם שבשעה האחרונה חומם עבור המקלחת.

במצב זה המים הופכים פושרים ובעל הדוד מדליק אותו שוב וכך צורך המון חשמל. זו בעיה שאינה מוכרת לכולם ורבות הפעמים שבהן אנשים בטוחים כי יש להם תקלה. כיום יש פתרון יעיל מאוד לבעיה זו שנקרא פקחום.

מערכת חכמה שיוצרת שסתום חשמלי כאשר המים בדוד חמים. המערכת מאפשרת לאדם להשתמש בכל המים החמים שחימם באופן יעיל מבלי שידליק את הדוד שוב ושוב כי המים לא התחממו מספיק. 

 

חיסכון בחשמל בחימום הבית

חימום הבית נעשה כיום ברוב הבתים באמצעות מזגנים, תנורים או תנורי גז. יש בתים שהמזגן דלוק בהם לאורך כל היום, דבר שגורם להם לשלם חשבון חשמל מנופח בסוף החודש.

כדי להימנע מכך ולחסוך חשמל בחורף, מומלץ לחמם כל חלל בנפרד ורק את החלל שאתם נמצאים בו. אם רוב האנשים בבית נמצאים באזור הסלון, מומלץ לסגור את דלתות החדרים הסמוכים, לחמם את החלל ולכבות אותו לאחר שהוא התחמם. כמו כן, מומלץ לקנות מזגן בדירוג A שחסכוני בחשמל.

באופן כללי מומלץ לדעת שקיימים היום המון מכשירים חשמליים בדירוג A ומומלץ לקנות אותם ולא להתפשר כי בטווח הארוך זה יחסוך לכם כסף רב. 

 

חיסכון בחשמל בייבוש הכביסה

בחורף בתים רבים משתמשים רק במייבש ושוכחים כי החורף הישראלי לא תמיד גשום מאוד ואפשר אפילו להנות מימי שמש נעימים. מומלץ לנצל ימים אלו, לייבש כביסה על מתלה ולחסוך בתצרוכת החשמל הגדולה.

אם יש לכם מרפסת נצלו זאת ותלו כביסה ובמידה ולא, ניתן לייבש כביסה גם בתוך הבית על גבי מתלה. גם תרוויחו מזה חיסכון בחשמל וגם הבית שלכם יהיה שופע בריחות מעולים של מרכך הכביסה. 

 

חיסכון בחשמל בעזרת שעון שבת

שעון שבת הוא שעון שמתחבר למכשיר חשמלי ומאפשר לכם לכוון אותו לשעות מסוימות שבהן המכשיר החשמלי יעבוד. ניתן לעשות זאת עם הדוד וגם עם המזגן.

שעון השבת יעזור לכם ביום יום לא לשכוח את הדוד או המזגן דולקים, דבר שיחסוך לכם חשמל רב בחורף.

לסיכום, החשמל בבתים עובד שעות נוספות בחורף וחשבון החשמל הופך למנופח. במקום זאת, ניתן למנוע את החשבון המנופח באמצעות דרכים פשוטות ויעילות שלא מצריכות השקעות מטורפות.

מומלץ לנסות את הפטנטים הללו כבר בחורף הזה ולהתחיל לחסוך בחשמל בחורף.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות חיפה שלי

צוות חיפה שלי