איך לצאת מהמשבר? על סכסוכי משפחה, גירושין ומה שבניהם

איך לצאת מהמשבר? על סכסוכי משפחה, גירושין ומה שבניהם

התא המשפחתי הוא המרחב הכי אינטימי שקיים עבור משפחות. לא פעם אנו נקלעים למצב של סכסוכים משפחתיים בין זוגות או אפילו בין משפחות קרובות.זה יכול להיות סכסוך על רקע ירושה, מקרקעין או אפילו סכסוך רומנטי בין בני זוג.

סכסוכים כאלו מתרחשים כאשר אין תקשורת בין הצדדים וזהו דבר שבעשרים השנים האחרונות הפך לנפוץ מאוד.

בסכסוכים משפחתיים קיים קושי אמיתי לייצר תקשורת וליישב את הסכסוך, כמו כן, הרבה פעמים הסכסוך יושב גם על מצבים רגשיים מאוד ויש צורך בעזרה חיצונית של עורך דין לסכסוכי משפחה וגירושין.

הפניה לעזרה חיצונית עוזרת ליישב את הסכסוך או להגיע לפשרה ובמקרים קצת יותר קיצוניים, בהם הוחלט כי יש לפרק את התא המשפחתי, עורך דין לסכסוכי משפחה וגירושין יכול לעזור בכך שכל אחד מהצדדים יקבל את החלק המגיע לו באופן הגון וצודק.

 

סוגיות רגישות במצבי גירושין

התא המשפחתי הגרעיני כולל בדרך כלל שני בני זוג וברוב המקרים גם ילדים. מדובר על משק בית שלם שבו יש רכוש משותף, ילדים משותפים והמון רגש אמביוולנטי.

מצד אחד בני הזוג חושבים על כל השנים שהיו יחד ועל רגשות האהבה שהביאו אותם להקים את התא המשפחתי ומצד שני יש רגשות שליליים הנוגעים בסכסוך.

זהו לא מצב פשוט עבור בני הזוג וכאשר יש גם ילדים בזירה הזו, הקושי אף גדל. בני הזוג יודעים כי כעת יהיה עליהם לדון בענייני גידול הילדים באופן נפרד, ענייני חלוקת רכוש ועניינים כספיים מגוונים.

זהו מצב עדין מאוד המחייבת פניה לעזרה חיצונית על מנת שהתהליך יהיה מהיר עם כמה שפחות סבל לבני הזוג וילדיהם.

 

סוגיות רגישות בסכסוכי משפחה

כשמדברים על סכסוכי משפחה, רוב האנשים יחשבו מיד על גירושין בין בני זוג, אך חשוב לדעת כי קיימים גם סכסוכים משפחתיים שאינם בין בני זוג, אלא בין משפחות קרובות.

אלו בדיוק המצבים שבהם קיים רקע של סכסוך בעקבות חלוקת ירושה בין אחים, סכסוכים עסקיים בהקשר של עסקים משפחתיים משותפים או סכסוכים כספיים.

במקרים אלו מדובר כבר על מספר אנשים גדול יותר, קיימות דעות רבות והמון אינטרסים לכל אחד מהצדדים. אין ספק כי בסוגיות אלו חשוב וצריך לערב עורך דין לדיני משפחה. כאשר פונים לעורך דין לדיני משפחה בסכסוכים מסוג זה, למעשה מאפשרים לגורם ניטרלי ליצור פשרה בין הצדדים שתהיה מקובלת על כולם.

 

איך מתנהל יישוב הסכסוך אצל עורך דין?

עורך דין מנוסה בסכסוכים בין בני זוג ומשפחות, מכיר היטב את הסוגיות הרגישות ביותר. הוא יודע מה כואב לצדדים השונים ומכיר המון דרכים שבעזרתן ניתן לייצר פשרה הוגנת, כך שהצדדים יהיו מרוצים ככל האפשר.

כאשר כל הצדדים יודעים כי יש גורם חיצוני אשר מביא אל השולחן את האינטרסים בגלוי, ניתן לייצר תקשורת ולהגיע לפתרונות.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות חיפה שלי

צוות חיפה שלי