טיפול רגשי לילדים להורים גרושים, איך עושים זאת נכון?

טיפול רגשי לילדים להורים גרושים, איך עושים זאת נכון?

בשנים האחרונות אנו שומעים רבות את המילים "טיפול רגשי לילדים" ולא תמיד אנו יודעים במה מדובר. במאמר זה אנו נסביר מהו טיפול רגשי, למי מתאים טיפול רגשי, מי בעלי המקצוע שעוסקים בטיפול רגשי ומהו טיפול רגשי בילדים להורים גרושים.

מהו טיפול רגשי?

כאשר מדברים על טיפול רגשי, למעשה מדברים על טיפול שמטרתו לגעת ברבדים הנפשיים של האדם בנושא של רגשות. המטפל מנסה בעזרת שיח להכיר את המטופל, רגשותיו וההתמודדות שלו בהתנהלות היומיומית כתוצאה מרגשות אלו. לעיתים, הרגשות יוצרים אצל מטופלים קשיים בתחומי החברה, המשפחה ואפילו ההתנהלות האישית. הטיפול בא במטרה לעזור למטופל להבין את הרגשות, לקבל כלים ולנווט אותם למקומות חיוביים.

למי מתאים טיפול רגשי?

לכל בני האדם יש רגשות והם חלק בלתי נפרד מהם. הרגשות מנחים את ההתנהגות שלנו, קבלת ההחלטות שלנו, הקשרים שאנו יוצרים וכל התנהלות בתחומי היום יום. מקרי טיפול רבים הם מקרים של ילדים, אשר אין להם עדיין מספיק כלים על מנת לנהל את התמודדות עם הרגשות שלהם וכאן למעשה נכנס הטיפול הרגשי בילדים, אך גם מבוגרים משתמשים בסוג טיפול זה. הטיפול הרגשי למעשה מתאים לכל אדם אשר חווה קושי בניהול הרגשות שלו ומעוניין לקבל כלים מעשיים איך להתנהל יותר טוב במצבים רגשיים מגוונים.

מי רשאי לעסוק בטיפולים רגשיים?

הטיפול הרגשי דומה במתכונת שלו לטיפול הפסיכולוגי ועל כן, פסיכולוגים הם בהחלט גורם מוסמך לטיפולים מסוג זה. אך חשוב לציין כי הטיפול הרגשי לא נקרא טיפול פסיכולוגי ועל כן, לא רק הפסיכולוגים מורשים לעסוק בו, אלא גם פסיכיאטריים, עובדים סוציאליים ותרפיסטים אשר עוסקים בהבעה ויצירה. כאשר אתם מעוניינים בטיפול רגשי עבורכם או עבור ילדיכם, בידקו היטב שלמטפל יש תעודת הסמכה של אחד מאלו וגם בידקו המלצות. בכל זאת מדובר בנפש האדם ואם מדובר בילדים זו גם נפש רכה שאין אנו רוצים שתינזק.

מהו טיפולי רגשי בילדים להורים גרושים?

גירושים היא אחת התופעות היותר נפוצות כיום בחברה המערבית. רבים מהילדים כיום נמצאים במצב שהוריהם בתהליך גירושים או גרושים. גם אם תהליך הגירושים נסגר יפה בין ההורים וגם אם לא, הילדים חווים מצב חדש הטומן בחובו רגשות רבים בניהם: חששות, תהליך פרידה, חרדת נטישה ועוד חרדות נוספות למניהן.

יש ילדים שיתמודדו עם רגשות אלו בצורה טובה ויש כאלו שזה יתבטא אצלם בהתנהגויות מגוונות. הטיפול הרגשי בילדים להורים גרושים בה לעזור להם להבין את המצב החדש בו הם ומשפחתם נמצאים ולקבל כלים להתמודדות איתו. ילד להורים גרושים שעובר תהליך רגשי, יוכל לשתף את המטפל שלו ברגשות שהוא חווה, להבין את המשמעות שלהם בצורה טובה ולדעת היטב איך להתמודד איתם ביום יום ולקבל את המצב החדש שנוצר.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות חיפה שלי

צוות חיפה שלי