על ההבדלים בין טיפול רגשי לטיפול פסיכולוגי

על ההבדלים בין טיפול רגשי לטיפול פסיכולוגי

טיפול רגשי וטיפול פסיכולוגי הם שני תחומים שאנו שומעים עליהם רבות בחברה המערבית, אך מה ההבדל בין סוגי טיפול אלו? במאמר זה אנו נסביר מהו טיפול רגשי, מהו טיפול פסיכולוגי, מי המטפל המוסמך בכל סוג של טיפול ובאילו מצבים נפנה לכל אחד מהם.

מהו טיפול פסיכולוגי?

טיפול פסיכולוגי הוא למעשה מספר טכניקות אשר מטפלות באדם בהיבטים נפשיים, רגשיים והתנהגותיים. יש הרבה אסכולות של טיפול פסיכולוגי, חלק מהאסכולות הן טיפול אשר נעשה בשיח ותקשורת מילולית וחלקן נעשות בהתערבות בצורות שונות. מטרת הטיפול הפסיכולוגי היא לעזור למטופל להתמודד עם קשיים הטמונים בנפש, ברגשות היומיומיים ובהתנהגויות שנובעות כתוצאה מהם. הטיפול עוזר למטופל להקל על מצוקות בהם הוא נמצא באמצעות טיפול ולא באמצעות תרופות כפי שמוצע בטיפול הפסיכיאטרי. הטיפול הפסיכולוגי הוא טיפול אחד על אחד בין הפסיכולוג למטופל ויש בניהם יחסי אמון שמה שדובר בחדר הטיפול אינו עובר לאדם שלישי.

מהו טיפול רגשי?

הטיפול הרגשי עוסק בנפש האדם בתחום של ניהול הרגשות שלו. כל אדם חווה רגשות מסוימים בהקשרים שונים בחיים ובחוויות שונות שקיימות בעולמו. הרגשות מנהלים את חיי האדם וההתנהגויות שלו כתוצאה מהם.

לעיתים האדם חווה רגשות שליליים או פרשנויות מבלבלות של הרגשות ואין לו את הכלים הנכונים להתמודד עם הסיטואציות הללו. הטיפול הרגשי למעשה ייתן לאדם כזה כלים איך לנהל את אותם רגשות בחייו. גם הטיפול הרגשי לרוב הוא אחד על אחד עם מטפל וגם בו יש יחסי אמון.

מי המטפל המוסמך בסוגי טיפולים אלו?

כאשר מדובר בטיפול פסיכולוגי קלאסי, היחידים שיהיו רשאים לטפל הם הפסיכולוג הקליני או הפסיכיאטר. יש לשים לב כי אכן הפסיכולוג הוא פסיכולוג קליני ואף לבחוןן את תחומי הטיפול שלו. יש פסיכולוגים אשר תחום ההתמחות שלהם הוא ילדים עד גיל בית ספר יסודי, יש כאלו אשר מוסמכים בטיפול של ילדים בוגרים ומבוגרים ועוד, לכן שימו לב מיהו הפסיכולוג אליו אתם הולכים. בנושא של פסיכיאטר, חשוב לדעת כי מדובר ברופא לכל דבר אשר עבר התמחות בפסיכיאטריה. כאשר מדובר בטיפול רגשי המטפלים המוסמכים יהיו אלו שכבר הזכרנו ואליהם יתווספו גם עובדים סוציאלים אשר מתמחים בטיפול רגשי ומטפלים באומנות. גם כאן ניתן לבקש את התעודות המתאימות.

מתי כדאי לפנות למטפל רגשי ומתי לטיפול פסיכולוגי?

בשני התחומים מטפלים בנפש האדם. כאשר הטיפול הוא טיפול פסיכולוגי, הוא נכנס לרבדים עמוקים יותר הכוללים גם הבטים התנהגותיים ונפשיים וגם את הנושא של רגשות וניהולם. הטיפול הרגשי עובד יותר על נושא הרגשות בחיינו ומאפשר כלים להתמודדות איתם. לרוב, הטיפול הפסיכולוגי יהיה ארוך יותר מהטיפול הרגשי. בכל מקרה, אם פניתם לפסיכולוג, הוא בהחלט יוכל לבחון יחד איתכם את הטיפול הנכון לכם.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות חיפה שלי

צוות חיפה שלי